Rižota s hokaido bučo, kostanjem in semeni

objavljeno v Začimbe | 0

Ali z drugimi besedami: jesen na krožniku. 🍁

Rižota s hokaido bučo, kostanjem in semeni
Sestavine, ki jih potrebujemo za pripravo:
  • čebula
  • česen
  • por
  • nekaj listov svežega žajbla
  • na kolobarčke narezan korenček
  • hokaido buča
  • olje
  • parmezan
  • pinjole, bučna semena, sončnična semena
  • kuhan in olupljen kostanj
  • jušna osnova (pripravimo jo z začimbno mešanico: zelenjavna osnova)
  • riž
  • sol
  • poper
Postopek priprave rižote z bučo, kostanjem in praženimi semeni:
  • Pečico ogrejemo na 180 ºC.
  • Hokaido bučo operemo, prerežemo na pol in odstranimo semena v notranjosti. Obe polovici nato narežemo na večje krhlje. Prenesemo jih na pladenj, ki smo ga prej obložili s peki papirjem. Poškropimo z oljem in postavimo v ogreto pečico za približno 20 minut (po potrebi lahko čas pečenja podaljšamo).
  • Pladenj z bučami odstranimo iz pečice in pustimo, da se rahlo ohladi. Nato krhlje narežemo na manjše kvadratke, ki jih bomo kasneje dodali v rižoto.
Na kocke narezana pečena hokaido buča
  • Olupimo in nasekljamo čebulo ter česen, operemo in narežemo pa tudi por in korenček. Priporočamo, da korenček narežete na kolobarčke, krogce ali pa »lunice«. Zraven dodamo še nekaj listkov svežega žajbla.
Priprava rižote
  • V večji ponvi segrejemo olje, dodamo čebulo, česen, por, naknadno še korenček. Pražimo. Dodamo riž (npr. arborio) in ga previdno pražimo nekaj časa, da postekleni. Pred praženjem riža ni potrebno spirati, saj ravno ta škrob poskrbi za bolj gosto rižoto. Ko riž postekleni, začnemo rižoto počasi zalivati z jušno osnovo. Ko jušna osnova, ki smo jo dodali, izpari, jo znova malo dolijemo in rižoto premešamo. Postopek ponavljamo toliko časa, da je riž pripravljen. Vmes rižoto še solimo in popramo.
  • Na koncu v rižoto dodamo še štiri dodatke, ki to rižoto naredijo tako posebno:
    Pika na i: pražena semena, kostanj, buča in parmezan

    – Na kocke narezano in v pečici pečeno hokaido bučo.
    – Nariban parmezan.
    Kostanj. Že skuhan in olupljen kostanj lahko kupimo v trgovini, lahko pa to naredimo tudi sami doma. Kostanje med rokami na rahlo stremo oziroma zmečkamo in previdno vmešamo v rižoto.
    Pražena semena. V majhni ponvici segrejemo malo olja. Dodamo semena (npr. sončnična, bučna semena in pinjole) in jih na hitro prepražimo, nato pa dodamo v rižoto.

Jesen na krožniku

Pa dober tek!