Čokoladni veganski namaz

objavljeno v Recepti, Sladice, Veganske jedi, Začimbe

Ta namaz je vrhunska rešitev za vse, ki imate radi zdravo hrano in sladke pregrehe. Ne vsebuje oreščkov, zato je varen za alergike. Prav tako ne vsebuje glutena*. Poleg tega pa je tudi presen, a zaradi sladkobe datljev obstojen. Potrebujete le tri sestavine in približno 10 minut za pripravo (po pred-pripravi, ki vam bo vzela 5 minut). Odličen je na popečenem kruhku za zajtrk, kot namaz za palačinke, poda pa se tudi k jutranjim kosmičem. Ko ga boste pripravili enkrat, ga ne boste več želeli nadomestiti z ničemer drugim.

Čokoladni veganski namaz

Kaj potrebujemo za veganski čokoladni namaz?
  • dve skodelici
  • nož
  • majhno cedilo
  • električni mešalnik (blender)
  • stekleni kozarec za vlaganje (oz. posodica za namaz)
Sestavine za veganski čokoladni namaz?
  • 100 g razkoščičenih datljev (brez dodanega sladkorja)
  • 50 g kakava v prahu
  • 100 ml ovsenega mleka
Priprava čokoladnega veganskega namaza:
  1. Datlje narežite vsakega na približno 4 kolute. Koščke zalijte z mlekom in pustite stati. Najbolje je, če se namakajo čez noč, sicer pa je dovolj tudi le kakšna ura. Fino je, če se dobro zmehčajo. Priprava veganskega čokoladnega namaza
  2. Ko je namakanje končano, prelijte del mleka v drugo skodelico. Čezenj presejte kakav in dobro premešajte. Po potrebi dodajte še več mleka, v katerem so se namakali datlji. Ko dobite pasto, poskrbite, da v njej ne bo preveč grudic. Pasto dajte v skodelico z datlji in pomešajte. Priprava veganskega čokoladnega namaza
  3. Mešanico prestavite v električni mešalnik (blender) in dobro sesekljajte vse sestavine, da dobite pasto oz. namaz. Predevajte namaz v stekleni kozarec za vlaganje ali podobno posodico, postavite v hladilnik in stvar je opravljena.
Nasvet ali dva:

Kakav naj bo grenek in ne pripravljena mešanica za kakavov napitek. Imenuje se tudi ‘pravi kakav’, najdete pa ga v trgovini na polički s sestavinami za peko.
Dobro je, če namaz najprej ohladite, saj se v hladilniku še dodatno strdi. Poleg tega se bo kakav še malo napojil in povečal volumen, če ga pustite stati, kar bo povzročilo, da bo namaz še bolj kompakten.

 

*Brez glutena: oves naj ne bi vseboval glutena. Ovseno mleko je navadno brez glutena, a če kupujemo ovsene kosmiče ali izdelke, ki jih vsebujejo, na katerih ni posebne označbe, je možno, da vsebujejo gluten. Oves namreč velikokrat procesirajo v istih obratih kot žita, ki vsebujejo gluten, zato se lahko naleze precej velikega odstotka glutena.

 

Recept je prispevala Vita.

Pa dober tek! 🙂